REGULAMIN WYKONYWANIA USŁUG W ZAKRESIE PRZESYŁANIA I DORĘCZANIA PRZESYŁEK PRZEZ FIRMĘ AVANGARDABUSY
§1
Niniejszy regulamin określa warunki i zasady wykonywania przez firmę AVANGARDABUSY usług w zakresie odbioru, przewozu i dostarczania przesyłek na rzecz swoich klientów.
§2
Słowa użyte w Regulaminie oznaczają:
§3
Firma AVANGARDABUSY wykonuje usługę transportową, jaką jest doręczanie/odbieranie paczek samodzielnie lub przy pomocy przewoźników trzecich, firm zewnętrznych z którymi firma ma podpisana stosowną umowę handlową. Za działania przewoźników trzecich Zleceniobiorca odpowiada wobec Zleceniodawcy jak za działania własne.
§4
1.Przesyłka, po telefonicznym lub elektronicznym zgłoszeniu na oficjalnej stronie firmy www.avangardabusy.pl oraz zatwierdzeniu przez pracownika firmy AVANGARDABUSY, jest odbierana spod wskazanego adresu w danej miejscowości.
2. Zleceniodawca zgłaszając odbiór przesyłki potwierdza znajomość niniejszego Regulaminu.
3. Czas dostawy przesyłki wynosi do 4-6 dni roboczych.
4.W przypadku gdy Odbiorca odmówi przyjęcia przesyłki jest ona zwracana Nadawcy. Koszty przewozu (w obie strony) ponosi Nadawca.
5. W przypadku wykonywania usługi przewozu przesyłek na zlecenie Zleceniodawcy i na jego koszt, w razie odmowy uiszczenia należności na rzecz firmy AVANGADABUSY przez Zleceniodawcę, do jej zapłaty zobowiązany jest Nadawca.
6. Za odmowę przyjęcia przesyłki uważana jest także odmowa uiszczenia jakichkolwiek należności o których mowa w niniejszym Regulaminie.
§5
1. Nadawca jest zobowiązany oddać firmie AVANGARDABUSY przesyłkę w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytku i uszkodzenia.
2. Rzeczy, które ze względu na ich właściwości wymagają opakowania, Nadawca jest zobowiązany oddać firmie AVANGARDABUSY w opakowaniu, które powinno między innymi:
3. Opakowanie przesyłki wlicza się do jej masy.
§6
1. Każda przesyłka powinna być opatrzona w dane Odbiorcy:
a) imię i nazwisko
b) ulicę i numer domu
c) kod pocztowy
d) miejscowość
e) telefon kontaktowy
§7
1. Z przewozu wykluczone sa przesyłki zawierające:
2. W przypadku stwierdzenia naruszenia przez Nadawcę powyższych postanowień AVANGARDABUSY może:
3. AVANGARDABUSY może odmówić wykonania usługi bez podania przyczyny oraz w przypadku:
4.Firma zastrzega sobie prawo do sprawdzenia zawartości przesyłki.
§8
1. Opłatę za usługę transportową uiszcza się w formie gotówki lub przelewu.
2. Wysokość opłat reguluje aktualny cennik dostępny na stronie internetowej www.avangardabusy.pl
3. Opłata pobierana jest od każdej pojedynczej przesyłki.
§9
1. W przypadku uszkodzenia lub ubytku przesyłki przedstawiciel AVANGARDABUSY obowiązany jest spisać protokół w obecności Odbiorcy, w którym ujęta będzie data i godzina doręczenia oraz opis uszkodzenia lub ubytku przesyłki. Prawidłowo sporządzony protokół (podpisany przez Odbiorcę ) jest podstawą do przyjęcia reklamacji.
2. Wskutek przyjęcia przez Odbiorcę przesyłki bez zastrzeżeń wygasają wszelkie roszczenia przeciwko AVANGARDABUSY
3. AVANGARDABUSY ponosi odpowiedzialność jedynie za zawinione uszkodzenie, utratę lub ubytek przesyłki w okresie od jej przyjęcia od Nadawcy do momentu wydania Odbiorcy. Szkło, materiały kruche lub artykuły wymagające specjalnych warunkow przewozu przewożone są na wyłączną odpowiedzialność Nadawcy.
4. AVANGARDABUSY ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą jedynie za rzeczywiste straty związane z utratą, ubytkiem lub uszkodzeniem przesyłki.
5. Odpowiedzialność AVANGARDABUSY nie obejmuje szkód z tytułu nie wykonania lub nienależytego wykonania usługi, polegającej na utracie korzyści, zysków lub dochodów, zarówno w stosunku do Nadawcy jak i osób trzecich.
6. W wypadku utraty, ubytku lub uszkodzenia przesyłki AVANGARDABUSY ponosi odpowiedzialność materialną za koszty związane z odkupieniem lub naprawą przesyłki, nie więcej jednak niż do kwoty stanowiącej górną granicę odpowiedzialności 500 pln.
§10
1.Klient uprawniony jest do złożenia reklamacji w związku z uszkodzeniem, bądź zaginięciem przesyłki. Firma nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia wynikłe z nieprawidłowego zapakowania i zabezpieczenia przesyłki.
2. Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 3 miesięcy licząc od dnia wniesienia prawidłowej reklamacji
3. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać:
a) nazwę lub nazwisko i adres reklamującego;
b) kopię listu przewozowego i numer przesyłki;
c) kwotę roszczenia;
d) podpis reklamującego lub osoby przez niego upoważnionej z załączonym pełnomocnictwem
4. Po rozpatrzeniu reklamacji, AVANGARDABUSY powiadamia pisemnie reklamującego o sposobie załatwienia reklamacji, ewentualnym odszkodowaniu oraz terminie i sposobie przekazania należności.
5. Reklamacje zgłoszone po terminie lub reklamacje wniesione przez osobę nieuprawnioną traktuje się jak nie wniesione.
§11
Indywidualne umowy z Klientami mogą zawierać odmienne postanowienia od postanowień zawartych w niniejszym Regulaminie. W takim przypadku postanowienia Regulaminu mają zastosowanie, o ile postanowienia umowy nie regulują poszczególnych spraw inaczej.